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컴퓨터

유닉스 철학

by Begi 2020. 12. 15.
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1978년 Doug Mcllroy가 말한 유닉스 철학(Unix Philosophy)은 다음과 같다.

 

  1. Make each program do one thing well. To do a new job, build afresh rather than complicate old programs by adding new "features".
  2. Expect the output of every program to become the input to another, as yet unknown, program. Don't clutter output with extraneous information. Avoid stringently columnar or binary input formats. Don't insist on interactive input.
  3. Design and build software, even operating systems, to be tried early, ideally within weeks. Don't hesitate to throw away the clumsy parts and rebuild them.
  4. Use tools in preference to unskilled help to lighten a programming task, even if you have to detour to build the tools and expect to throw some of them out after you've finished using them.

 

조금 의역을 하면 다음과 같다.

  1. 하나의 프로그램은 하나의 기능 만을 수행하도록 만든다. 새로운 기능을 이전 프로그램에 추가하지 말고 새로운 기능을 하는 새 프로그램을 만든다.
  2. 모든 프로그램들의 출력은 다른 프로그램의 입력될 수 있도록 프로그램을 만든다. 프로그램의 입출력 데이터는 바이너리 등 특수한 포맷이 아니라 텍스트로 만든다. 텍스트는 범용 인터페이스 이다.
  3. 운영체제를 포함한 모든 프로그램은 최대한 빨리 실행해서 시험해 볼 수 있도록 개발한다. 몇 주 이내면 가장 좋다. 어설픈 코드는 버리고 다시 프로그래밍 한다.
  4. 수작업 보다 툴을 사용하여 프로그램을 개발한다. 툴을 사용하기 위해 툴을 빌딩하거나 툴을 한번 사용하고 버리더라고 툴을 사용한다.
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